lauantai 3. marraskuuta 2012

New York New York

Syyskuun alussa päätimme äitini kanssa tehdä parin päivän varoitusajalla pikalähdön New Yorkiin.
New York ja varsinkin Manhattan on ehdoton ykkönen minulle kaupunkikohteista maailmalla ja sinne voin mennä aina uudestaan ja uudestaan. Tämä taisi olla kolmas kerta kaupungissa tänä vuonna.

Reissussa olisimme vain pari yötä perillä, mutta kun paikat on tutut niin se riittää pikavisiitille.

Saapuessamme hotellille oli jo myöhäinen iltapäivä. Hotellin olin tällä kertaa ottanut poikkeuksellisesti Downtownista, aivan Century21 vierestä. Käytimme hetken aikaa tien toisella puolella olevassa "alennusparatiisissa". Sieltä olen monesti tehnyt aivan mahtavia löytöjä. Tarvitsee vain penkoa ja olla tarkkana :)

Alennusparatiisi
Näkymä hotellihuoneesta suoraan Ground Zerolle.

Aikaeron vuoksi väsymys tulee hyvin pian illalla, mutta itse yritän aina pysyä hereillä ainakin kymmeneen, jottei aamulla ihan viideltä heräisi.

Ainut kokonainen päivämme osui sunnuntaihin ja silloin juuri mikään ei aukea ennen kello 11. Käytimme aamupäivän syöden hyvän aamupalan ja kävellen SoHon katuja.
SoHosta löytyy melkeinpä kaikki kaupat mitä 5th Avenuelta, mutta alueena se on mielestäni mukavampi. Ilmapiiri on aivan toinen.

Shoppailimme pitkälle iltapäivään, minkä jälkeen hotellille vaihtamaan vaatteet ja kohti Times Squarea.

Siellä on niin mahtava italialainen ravintola, Tony´s DiNapoli. Annokset ovat kahdelle tai isommalle porukalla. Ruoka on niin maukasta ja palvelu on hyvää.

Chicken Parmigiana ja Sausage & Meatballs
Seuraavana aamuna meillä oli aikaa iltapäivään kello 14 saakka, kunnes hotellihuone piti luovuttaa ja lähteä kohti lentokenttää.
Käytimme ajan hankkien muutamia joululahjoja ja muuten vain nauttien ilmapiiristä.

Tällä kertaa ei tullut käytyä missään uudessa museossa tai nähtävyyttä katsomassa. New Yorkissa käydessäni yritän, että aina jotain uutta kokisin tai näkisin, kun muuten alkaa olemaan paikat tutut.
Keskityimme kävelemiseen ja ilmapiiristä nauttimiseen. Se oli sopiva juuri tähän matkaan!